onsdag 30 mars 2011

Nonviolent Communication i praktiken

Med inspiration från Kay Rungs tacksamhetsblogg tänkte jag genomföra övningarna i Liv Larssons arbetsbok Nonviolent communication i praktiken. Jag tänker mig att jag läser ett kapitel ur Ett språk för livet per vecka. Så förmedlar jag nya insikter eller kunskap jag vill dela med mig av här på bloggen.
Även om jag läst Ett språk för livet flera gånger känns det nytt och spännande att ta till mig innehållet genom arbetsboken. Jag hoppas fördjupa min kunskap och även bidra med inspiration till er som läser dessa rader. Förhoppningsvis leder detta arbete till att jag kommer att praktisera NVC vid fler tillfällen i min vardag.
Ni som är mer nyfikna på hur det går eller har frågor får gärna kontakta mig via bloggen eller min mejl: joachim@jberggren.se.
Jag ser fram emot att dela med mig av mina tankar. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar